DERS PLANI
|
|
Sınıf / Okul
|
11
.SINIFLAR
|
Dersin Adı
|
TÜRK
EDEBİYATI
|
Ünitenin Adı/No
|
SERVET-İ
FÜNUN DÖNEMİ EDEBİYATI
|
Konu
|
ÖĞRETİCİ METİNLER
EDEBİ TENKİT GEZİ YAZISI HATIRA
|
Önerilen Süre
|
|
BÖLÜM II:
|
|
Öğrenci Kazanımları/
Hedef ve Davranışlar
|
1. Metnin yazılıs
amacını belirler.
2. Anlam birligine
sahip kümelerin
metnin iletisi
etrafında nasıl birlestigini belirler.
3. Metnin ana
fikrini bulur, aynı ana fikrin o dönemde yazılmıs diger türlerde ele alınıp
alınmadıgını belirler.
4. Metnin ana
fikriyle dönemin sosyal hayatı ve gerçekligi arasındaki iliksiyi açıklar.
5. Metnin hangi
düsünceye baglı kalınarak yazıldıgını belirler.
6. Metnin dil ve
anlatım özelliklerini belirler.
7. Metinde somut
olan ifadelerin nasıl kullanıldıgını belirler.
8. Metnin hangi
gelenege baglı kalınarak yazıldıgını belirler.
9. Dergilerin
ögretici metinlerdeki rolünü tartısır.
10. Servet-i Fünûn
Dönemi Edebiyatı’nda inceledigi ögretici metinlerle Tanzimat
dönemine ait
ögretici metinleri karsılastırır.
11. Yazarın fikrî
ve edebî yönü hakkında çıkarımlarda bulunur.
12. Eserle yazar
arasındaki iliksiyi belirler.
|
Ünite
Kav. ve Sembolleri/ Davranış Örüntüsü
|
,
ana düşünce, yan
düşünce, karakter, tip, bakış açısı,
tema, parnasizm, naturalizm
|
Güvenlik Önlemleri (Varsa)
|
|
Öğretme-Öğrenme-Yöntem ve Teknikleri
|
Soru
- cevap, Beyin fırtınası, Problem çözme, İnceleme, Uygulama, Araştırma, Örnek
Olay İncelemesi, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Çoklu Zeka
|
KullanılanEğitim Teknolojileri Araç, Gereçler ve Kaynakça
|
Ders
Kitabı (11. SINIF TÜRK EDEBİYATI MEB)
|
Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri:
|
|
ü Dikkati Çekme
|
Serveti Fünundan önceki Türk edebiyatında anlatmaya
bağlı edebi türler nelerdir. Bu
türleri romanla karşılaştırınız?
Siz bir gezi yazısı, edebi tenkit ve ya hatıra yazsaydınız eserinizde ne tür konuları
işlerdiniz? Niçin?
|
ü Güdüleme
|
Bu dersimizde öğretici
metinlerden edebi tenkit, hatıra ve gezi yazısını işleyeceğiz. özeliklerini inceleyeceğiz.
|
ü Gözden Geçirme
|
Serveti Fünun edebiyatı ile ilgili özelliklerin gözden geçirilmesi.
|
ü Derse Geçiş
|
Ögretici
metinler, dönemin edebî zevk ve anlayısını konu alan yazılardan seçilir.
:kili
veya üçlü gruplara ayrılan ögrenciler, kazanımlarda ifade edilen hususlardan
hareketle
bu metinleri incelerler ve saptadıkları özellikleri yazarlar. Ögretmen de
konuyla
ilgili ögrencilerin kendilerini ifade etmelerine imkân verecek sorular
hazırlar.Bu soruları sınıfta ögrenci gruplarına yöneltir. Böylece soru-cevap
yöntemi çevresinde konuyla ilgili tartısma açılır. Tartısma sonunda her
ögrencinin bir rapor hazırlamasıistenir.
Ögrenciler,
dergilerin ögretici metinlerdeki rolünü
arastırırlar.
Fikirlerini arkadaslarıyla paylasırlar.
|
24 Şubat 2013 Pazar
Servet-i Fünun Edebiyatı Günlük Ders Planı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder